2 Ocak 2014 Perşembe

Kahvenin Hatırı

Kahvenin  kırk yıl hatırı olur derler. Sohbetin simgesi kahvedir çünkü. İki arkadaş birbirine ihtiyaç duyduğunda, konuşmak istediğinde, hadi bi kahve içmeye gidelim, der. İki komşu sabah kahvesinde buluşur, dertleşir. Yorgunluk bile bir fincan kahve ile giderilir.
Türk kahvesi daha güzel değilmidir sizce de. Günümüzde değişik kahve türleri almaya başladı türk kahvesinin yerini. Muhabbetin de şekli, kahve ile değişiyormu bilemiyorum. Yalnız kahve değişsin değişmesin, sohbetin şekli çok değişti artık. Cafeler yerini telefona, evler ise yerini bilgisayar başına bıraktı. Hepimiz  artık sanal ortamları kullanmıyormuyuz? Arkadaşlarımızın neler yaptığını sosyal paylaşım sitelerinden öğreniyoruz. Beğeniler, mesajlar, yorumlar… Belki cahil diyeceksiniz bana ama, ben blogların bu şekilde kullanıldığını kısa bir zaman önce öğrendim. Ve biraz okuyup araştırdıktan sonra çok hoşuma gitti. Paylaşımın daha güzel bir boyutu blog yazmak yada okumak. Hatta dedim ki, neden gençliğimde üniversite hayatımda yokmuş bu bloglar. Çok kitap okuduğum, çok yazdığım dönemlerde blog olsaymış daha mutlu olurdum. Tamam şu an da çok yaşlı değilim ve blog ile tanıştığım için mutluyum.


Bu arada, kahvenin beyaz çiçekleri olduğunu ve 30-40 yıl boyunca meyve verdiğini biliyormuydunuz?

2 yorum:

  1. Haklısın Ece, insanlar biraraya sohbet için gelseler bile zaman sonra telefonlar çıkıyor masanın üzerine ve sohbet yerinin dedikoduya bırakıyor,Şükür böyle olmayan arkadaş ve kahve ortamlarım var.
    Bloğu senin gibi geç keşfedenlerdenim ben ama gerçekten birçok paylaşım sitelerine oranla daha güzel.
    Kahve tadında güzel bir gün diliyorum sana :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. sana da keyif dolu günler.
    blog daha net ve daha samimi gibi geldi. yazı ile şekillenince insan içinde olandan başkasını pek dökemiyor sanki. bende yavaş yavaş paylaşımlarımı artıracağım inşallah.

    YanıtlaSil